خبرگزاری آریا- در نشست تخصصی روابطعمومیهای وزارت جهاد کشاورزی، بر ضرورت تحول در رویکرد، توانمندسازی و تقویت زیرساختهای اطلاعرسانی در حوزه کشاورزی و نقش محوری روابطعمومیها در تقویت امنیت غذایی کشور تاکید شد.
به گزارش خبرنگارآریادرساری، در این نشست که با حضور سیدسجاد حسینی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی، مدیران روابط عمومی منطقه 1 کشور و مقامات استانی برگزار شد، چالشهای موجود تشریح و بر اهمیت نقشآفرینی روابط عمومیها در حوزه امنیت غذایی، مقابله با جنگ روایتها و معرفی ظرفیتهای کشاورزی کشور تاکید شد.
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، با اشاره به مشکلات ساختاری موجود در روابطعمومیها، خواستار تغییر رویکرد و تلاش برای روایتگری صحیح و دقیق در حوزه امنیت غذایی شد. سیدسجاد حسینی بر ضرورت افزایش تولید محتوا در شبکههای اجتماعی، بهرهگیری از نگاههای نو و معرفی ظرفیتهای کشاورزی استانها تاکید کرد و خواستار اختصاص بودجه هدفمند برای تولید محتوا و تقویت ساختار روابطعمومیها شد.
اسداله تیموری یانسری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این نشست، روابطعمومیها را پیشران معرفی ظرفیتهای کشاورزی مازندران در سطح جهانی دانست. وی با اشاره به ظرفیتهای گسترده کشاورزی این استان، روابطعمومیها را بازوی اصلی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و توانمندیهای استان برشمرد.
حجتالاسلام رضاپور مسئول حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز استفاده از رسانه و فناوریهای نوین برای مدیریت روایتها را ضروری دانست و جنگ روایتها در حوزه کشاورزی را نیازمند تجهیز روابطعمومیها عنوان کرد. همچنین رضاپور، روابطعمومی را مسئول انتقال دقیق واقعیتها دانست و بر ضرورت استفاده از هوش مصنوعی، رسانههای نوین و تجهیزات پیشرفته برای موفقیت تاکید و امنیت غذایی را مهمترین محور جنگ روایتها معرفی کرد.
بهروز نیازمند رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان تهران و رئیس منطقه 1 نیز، از اعطای 100 میلیون تومان تسهیلات با بهره پایین به روابطعمومیها خبر داد و اعلام کرد این منابع برای تقویت تجهیزات و توسعه فعالیتهای رسانهای هزینه خواهد شد. وی همچنین از بررسی بودجه اختصاصی روابط عمومیها در معاونت اقتصادی وزارتخانه خبر داد.
هاشمپور مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت تقویت منابع انسانی در روابط عمومیها تأکید کرد و افزود: برای آنکه روابط عمومی بتواند بهطور مؤثر در عرصه اطلاعرسانی و جنگ روایتها عمل کند، باید نیروی انسانی متخصص و ابزارهای لازم در اختیار این بخش قرار گیرد تا شاهد عملکرد بهتر و تأثیرگذارتر در ارتباطات سازمانی باشیم.
مهدیزاده مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان، تأکید کرد که روابط عمومیها باید از هنر رسانهای برای بهبود اطلاعرسانی استفاده کنند و در این راستا باید بهویژه در شرایط بحرانی، تواناییهای خود را برای مدیریت بحران بهکار گیرند. در هر جنگی، چه جنگ ترکیبی، فرهنگی، اجتماعی یا رسانهای، روابط عمومیها باید با استفاده از قلم و رسانه، ناامیدی را از جامعه دور کنند و شرایط درست و واقعگرایانهای را برای مردم فراهم آورند.
یاسر محمودی برنتی، رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، ضمن تقدیر از رسانههای استان مازندران که همواره همراه کشاورزان و سازمان بودهاند، رسالت واقعی روابط عمومی را "ایجاد پل ارتباطی مؤثر بین سازمان و کشاورزان و تمامی حلقههای زنجیره ارزش کشاورزی" دانست. وی با اشاره به چالشهای زیرساختی، محدودیتهای اعتباری و برخی مسائل اجتماعی در مسیر انتقال پیام کشاورزان، تصریح کرد: در مواردی، صدای واقعی بهرهبرداران کشاورزی آنگونه که شایسته و دقیق باشد از سوی روابط عمومی منتقل نشده و این خلأ توسط رسانههای استان و همراه سازمان جهاد کشاورزی استان با تولید و انتشار گزارشها و محتوای کیفی جبران شده است.
وی افزود: برای رفع این نقیصه و دستیابی به تراز مطلوب در سطح ملی، با موافقت دکتر تیموری، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دو پروژه خلاقانه و فناورمحور در حوزه اطلاعرسانی و شبکهسازی، آغاز خواهد شد؛ پروژههایی که با رویکرد دادهمحوری و استفاده از ظرفیت رسانههای نوین، گام بلندی در مسیر تقویت ارتباطات سازنده میان سازمان و ذینفعان کشاورزی خواهد بود.
در این نشست بر تقویت جایگاه و ساختار روابط عمومیها، تولید محتوای اثرگذار در حوزه امنیت غذایی، اختصاص بودجه و تسهیلات ویژه، بهرهگیری از رسانههای نوین و هوش مصنوعی، شبکهسازی رسانهای در سطح ملی و بینالمللی، و توجه ویژه به ظرفیتهای کشاورزی مازندران تاکید شد.