
خبرگزاری آریا - معاون اقتصادی استاندار اصفهان، با اشاره به ظرفیت بالای آژانسهای گردشگری اصفهان در رقابتهای بینالمللی، از پیشنهاد ایجاد غرفهای دائمی برای معرفی اصفهان در ایستگاههای بینالمللی خبر داد و گفت: بودجهای معادل 300 هزار یورو (30 میلیارد تومان) برای این منظور از سوی غرفهداران در نظر گرفته شده است.
به گزارش اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، کوروش خسروی در جلسهای میزگردشگری استان که با حضور مسئولان و فعالان حوزه گردشگری استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه این استان در جذب گردشگر داخلی و خارجی جایگاه ممتازی دارد، بر لزوم معرفی هدفمندتر ظرفیتهای اصفهان در سطح بینالمللی تأکید کرد.
وی با اشاره به حضور موفق نمایندگان اصفهان در رقابتهای اخیر گردشگری بینالمللی گفت: از 6 طرح اصفهان، پنج طرح مورد اقبال قرار گرفت که نشان از ظرفیت بالای آژانسها و فعالان این حوزه دارد.
خسروی همچنین از برنامهریزی برای ایجاد غرفهای دائمی به نام اصفهان در ایستگاههای بینالمللی خبر داد و افزود: این پیشنهاد در دست بررسی است و بودجهای معادل 300 هزار یورو (30 میلیارد تومان) برای آن در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، این غرفه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و با هدف معرفی جاذبههای تاریخی، فرهنگی و گردشگری اصفهان راهاندازی خواهد شد.
خسروی در ادامه با اشاره به چالشهای موجود در حوزه خدمات گردشگری، از ترافیک بالای مسیرهای بینشهری و معضل زباله به ویژه در مسیر فرودگاه انتقاد کرد و خواستار توجه فوری مسئولان به این موارد شد.
وی در پایان از برنامهریزی برای برگزاری دورههای تخصصی گردشگری در اردیبهشتماه سال آینده خبر داد و گفت: ثبتنام این دورهها به زودی از طریق سامانههای مرتبط انجام خواهد شد.