
خبرگزاری آریا - فرماندار شهرستان زنجان با تأکید بر اینکه تحصیل دانشآموزان مهمترین مساله اجتماعی و تربیتی کشور است، گفت: حل مشکل بازماندگی از تحصیل تنها با همکاری و همافزایی همه دستگاههای مسئول امکانپذیر است.
به گزارش خبرگزاری آریا استانداری زنجان، علی کاظمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان اظهار داشت: عدالت آموزشی زمانی محقق میشود که هیچ دانشآموزی در هیچ نقطهای از شهرستان از چرخه آموزش محروم نماند و باید همه دستگاهها با تمام ظرفیت پای کار باشند تا این مشکل بهصورت ریشهای برطرف شود.
وی با اشاره به ضرورت تفکیک مقاطع تحصیلی در تحلیلها و برنامهریزیها افزود: نوع برخورد و راهکارها برای هر مقطع متفاوت است و در شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل باید دقت، استمرار و حساسیت بیشتری به کار گرفته شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: هرچند دستاوردهای ارزشمندی تاکنون حاصل شده، اما همچنان نیازمند تلاش جدیتر و پیگیری مستمر هستیم.
فرماندار زنجان با تأکید بر اجرای تحقیقات محلهمحور و بررسیهای نقطهبهنقطه برای تحقق عدالت آموزشی، گفت: برای دستیابی به این هدف، ارائه راهکارهای تخصصی و تعیین نقش سازمان بهزیستی در کنار آموزش و پرورش ضروری است و همکاری همهجانبه این نهادها میتواند مسیر حل مشکل را هموار کند.
کاظمی همچنین بر اهمیت برگزاری جلسات دورهای هماهنگ با حضور همه دستگاهها تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش نهادی است که مستقیما بر زندگی مردم اثر میگذارد و کیفیت عملکرد آن با سرمایه اجتماعی کشور گره خورده است.
وی افزود: حوادث اخیر و جنگ 12 روزه نشان داد که سرمایه اجتماعی مهمترین عنصر و پیشران کشور است بنابراین باید در حوزه آموزش و عدالت آموزشی با دقت و حساسیت بیشتری عمل کنیم.
فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: رفع بازماندگی از تحصیل نه تنها یک وظیفه آموزشی، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و ملی است و تحقق آن به برنامهریزی بلندمدت، همکاری همه دستگاهها و مشارکت فعال خانوادهها و جامعه مدنی نیاز دارد.