
خبرگزاری آریا - استانداری سمنان در ششماهه نخست سال 1404 با اجرای 87 برنامه پاسخگویی برخط از طریق سامانه 111 و برگزاری بیش از 1700 ملاقات عمومی، گامهای مؤثری در تقویت ارتباط مستقیم مردم و مدیران و ارتقای نظام پاسخگویی در استان برداشته است.
به گزارش روابطعمومی تشریفات و امور بینالملل استانداری سمنان، در راستای اجرای ابلاغ معاون اول محترم رئیسجمهور مبنی بر گسترش ارتباط نزدیک و مستمر دولتمردان با مردم و نخبگان، با هدف توسعه گفتوگوهای سازنده، افزایش مشارکت عمومی در تصمیمگیریها و پاسخگویی مؤثر به مطالبات مردمی، برنامههای متعددی در دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری سمنان به اجرا درآمده است.
جاویدپور، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری سمنان در تشریح عملکرد این دفتر گفت: دریافت مطالبات، رسیدگی و پاسخگویی به درخواستها با رویکرد حل مسئله و ارائه پاسخ بر اساس قوانین و مقررات جاری، از اهداف و مأموریتهای اصلی سامانه سامد است. کارشناسان این سامانه در ساعات اداری از طریق شماره تماس 111 پاسخگوی تماسهای مردمی از سراسر استان هستند.
وی افزود: به استناد بند (8-4) نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و با هدف بهرهگیری از ظرفیت سامانه 111 به عنوان یکی از ابزارهای دولت الکترونیک، از استاندار، معاونان، فرمانداران، مدیران کل دستگاههای اجرایی و شهرداران به صورت فصلی برای حضور در برنامههای پاسخگویی برخط دعوت بهعمل میآید تا شهروندان بتوانند از طریق تماس با سامانه 111 به صورت مستقیم و بیواسطه با مسئولان گفتوگو و مسائل خود را مطرح کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری سمنان در ادامه اظهار داشت: در ششماهه نخست سال 1404، تعداد 87 برنامه پاسخگویی برخط 111 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده و در مجموع بیش از 310 تماس مردمی در این برنامهها دریافت و پاسخ داده شده است.
جاویدپور با اشاره به اهمیت استمرار دیدارهای مردمی گفت: برگزاری و نظارت بر ملاقاتهای عمومی و چهره به چهره مدیران استانی و شهرستانی از دیگر برنامههای محوری این دفتر است. بر اساس گزارشهای دریافتی از دستگاههای اجرایی و راستیآزماییهای انجامشده، در ششماهه نخست سال جاری 1722 برنامه ملاقات عمومی برگزار و طی آن 6031 نفر از شهروندان استان به صورت مستقیم با مدیران و مسئولان دیدار کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری ملاقاتهای هفتگی در محل دستگاههای اجرایی، میزهای ارتباطات مردمی مدیران در پایگاههای نماز جمعه مرکز استان و شهرستانها نیز مطابق با دستورالعمل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، با هدف تسهیل دسترسی مردم به مدیران اجرایی در دستور کار قرار دارد.